NASIHAT PAKLONG DAN WARTA 365.. GEREK LAH KORANG...

Posted by Prof. Era Pasca 3 341 comments
PAKLONG HABAQ

Salam semua...

Kalau ikut Mak Long hang, dia nak suruh Pak Long buat tak tau saja kat Anwar tu. Bukan marah pasai apa sangat tapi si Anwar tu ketegaq... keraih kepala. Nasihat orang tua tua bukannya nak dengaq sangat. Tu la yang kata hati Pak Long ni penuh taman tu... bila dok ingat ingat balik, kalau tak kerana ketegaq dia, kalau tak kerana keraih kepalanya dia... hangpa ingat senang ka nak jadi ketua rumah... haha... tambah tambah rumah tangga yang tengah dok berselerak camtu...

Sekampung tau rumah tangga Anwar ni tak pernah aman. Anak pinak dia berlambak dah yang lari dari rumah, siap ngan bertobat lahum, putuih sedara dunia akhirat ngan dia pun dah ada... haha... Ni yang kita kata Anwar tak makan nasihat orang tua tua ni. Pak Long pun dah pesan, Mak Long hang pun dah saran... sampah sarap yang dok mai tu bukan semua boleh kitaq semula. Kena pilih tengok dulu, jangan dok ingat dahi berkilat saja hang dah kira berjenih. Tapi dia ni jenih pemurah tak kena gaya. Sa kata boleh penaik nama saja, dia gabuih tak peduli jenih sampah dah... ini la padahnya...

Ca hangpa tengok budak Zaid ni pulak. Melalak sakan, bukan berdepan tapi seronok depan wartawan. Ini yang payahnya, kalau ngan Mak Long hang, dah lama dia tibai ngan penyangkut baju. Cerdik tak boleh tumpang ni susah laa...

Sepatutnya, hangpa sebagai ahli, kena la bagai sanak sedara... bergerak la dalam satu pasukan. Jangan dok selak kain bagi kat musuh sekodeng kaler juboq hangpa. Hangpa boleh cakap apa pun yang hangpa nak, tapi ada akai kena pakai... takkan seronok tengok rumah sendiri berkecai dapoq kot, lain la kalau hang pun nak lari dari rumah macam ngan Ezam and the gang tuh... haha...

Pak Long geli sikit la, bila bab bab rumah tangga ni pi selak kat orang merata. Hang tak puaih hati pasai bahagi lauk goreng saja, hentam Anwar tak layak jadi bapak. Pelik la jugak, masa mesyuarat nak masak makan hang hilang... haha...

Cakap senang la Zaid oii, nak buat tu susah. Bukan semua layak digelar pejuang seindah dan segagah kata kata depan kamera. Mungkin jiran Pak Long si Tian Chua tu boleh cerita sikit kot, menatang apa perjuangan tu... haha...

Wassalam...

WARTA 365 HABAQ LAK

.dusshhhhh,..dishhhhhhhhhhhh...wacaaaaaaaaaaaaaa..earrrrrrrrkkk..dusyummmmmm...adoiiiiii

wkahkhakahakaa,, nampaknya isu"zaid & mpp pkr" telah akibatkan banyak blogger yang selama ini PRO-PR perang sesama sendiri..wkahakahkahkaa...senang hati rosmoh tengok..wkahakhkaaa

Ada yang pro-zaid..ada yang pro-azmin & anwar

wkahkhakahakaha ...UMNO/YAHUDI/APCO jugak yang senang hati nengok gelagat korang

tapi,takpe,inilah demokrasi sebenar..belawanlah sampai pecah keyboard..wkahkahaka

AKU HABAQ

LANTAK KAN korang nanti kalau UMNGOK/APCO/YAHUDI/JEWISH gelakkan korang jangan salahkan orang len lak.. Kahkahkah

Mana ada wartawan dedah GOSSIP KELAMIN die sendiri.. Kan ke kerje WARTAWAN dedah GOSSIP KELAMIN orang lain... kahkahkah BETUL!?
teruskan.... teruskan... kahkakhah aku leh rehat... NAJIB demam jer aku settel semua masalah serentak... kahkahkah
Comments
3 Comments
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...